CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 16, 2009

" YA ALLAH, BERILAH KESABARAN PADAKU "



Inilah masalah yang melanda diri saya sekarang.Ini ialah halaman rumah yang baru saya sewa tahun ini.Rase macam duduk kat oversea lak.Tengoklah,musim bunga tengah melanda.Masalahnya pokok depan rumah saya ini terlalu besar dan sekarang ni tengah musim bunga.Rasenya sepanjang tahun ini je dah 2x musim bunga.Memang la cantik kalau tengok tapi setiap masa kena sapu n bersihkan..Mana nak larat.Gambar yang atas tu ialah gambaran jam 9.00 pagi 17 mac 2009 ( harini ) selepas saya bersihkan jam 7.00 pagi tadi (gambar yang bawah ).Bayangkan,dalam masa 2 jam je dah penuh halaman macam tu. Dulu,sebelum saya parking kereta tepi jalan,saya park bawah pokok ni.Memang sakit hati je, pagi2 nk pegi sekolah kereta dh penuh dengan tahi burung n getah pokok.Lagi la hangin dibuatnya.Kena la gosok n sembur dulu sebelum pegi.Dulu, tuan rumah pernah mengadu masalah ini ke Majlis Daerah supaya tebang pokok ini tapi sampai sekarang xde pe2 tindakan.bayangkan pokok ni sebaya dengan rumah yang saya duduk ni...Kalau tengok kesan yang paling buruk ialah longkang kat tepi tu dah semakin mengecil dan pecah2 coz akar pokok tu dah terlalu besar..Rase2 saya nk pegi report lak selepas ni..Rase xsanggup nk hadapi masalah ini lagi...TOLOOOOONGG.....BANTULAH KAMI.

1 comments:

nueeunlimited said...

sabar2..bwk bertendang.keh3x..